Motivation Quotation......

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.............................................

Wednesday, July 07, 2010

Sebolehnya......

Sejak bondaku ada di sini...aku jarang ke universiti...banyak masa dihabiskan dirumah bersama si comel Hanie.....minggu lepas hanya sekali;berjumpa penyelia dan diikuti ke 'khemah kerja' 2 hari....minggu ini..hanya hari ini, memandangkan aku perlu menyiapkan semula model2 dlm perisian nvivo yang tidak ada dalam komputer peribadi ku di rumah...esok dan lusa masaku akan dihabiskan bersama dengan bonda dan si comel Hanie.....Begitu juga dengan minggu hadapan, aku hanya akan ke universiti pada hari Isnin; berjumpa dengan penyelia dan mengemas 'workstation'; memandangkan ada kerja2 pemasangan penghawa dingin di bilik ofis ku itu yang akan bermula dari Selasa(13/7) hingga Jumaat(16/7)....sememangnya di rumah ajelah aku bersama bonda dan Hanie....
email dari staf berkenaan:
PhD students in Maxwell PhD room 926

Apologies for the short notice but we have just be advised that work
will start on Tuesday 13th July 2010 to install air-conditioning in
Maxwell PhD room 926

This means that all personal items and computers need to be moved off
the desks on Monday 12th July - this will be arranged by Paul Crompton
(p.a.crompton@salford.ac.uk) the SBS IT Technician who will provide
cardboard boxes etc.

The work will be completed on Friday 16th July.


Tahap kemalasan aku pula masih di tahap maksima....dan jika mood membuat kerja hadir, harapnya rajin ke tahap maksima lah yer(walaupun ianya seakan mustahil untuk berlaku....)....paling lama dalam sehari pun hanya boleh menjangkau dalam 7 ke 8 jam sahaja(cthnya; hari ini mungkin?????)....dan biasanya purata masa bekerja ku hanya 4 jam...percaya atau tidak????aku pun tak tahu macamana nak masuk kerja semula kelak yang mana waktu pejabat adalah '8 to 5'...9 jam sehari....tapi pengalaman lepas...waktu bekerja macam aku ni biasanya fleksibel..hehehehehehehe..walaupun 'punch in punch out' ada......

Harap2nya walaupun atitud aku sebegini, izinkan aku Ya Allah untuk aku menamatkan perjalanan ini....Amin...................................

nota- rasanya selepas ini aku tidak mahu lagi menyatakan secara terperinci tentang status perjalanan ku ini...kerana sudah mula merasakan saat2 genting ini banyak perkara yang perlu dibendung!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: