Motivation Quotation......

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.............................................

Friday, October 31, 2008

Please let me alone....

let me write in my natural languanges..malay languanges...

mungkin ada yg memandang remeh apa yg aku serabutkan ini..tapi aku dpt rasakan perjuangan aku sudah masuk zon kritikal...my core sv suruh buat pre-pilot study utk kenalpasti 'knowledge sharing implementation' di kalangan target responden aku..maka dgn itu aku harus menyiapkan instrumen yg aku tk buat apa2 langsung-focus group aku dah contact...mudah2an adik2 tu tak kisah...adik msian jugak, bukan org asing..kalau tidak harusnya aku di'tembak'...itulah sapa suruh jumpa core..kan dah dpt keje tambahan.... selepas 3hb nov nnt aku harus email kpd main sv utk tetapkan tarikh meeting-tarikh tu pulak sblm 16hn sbb 16hb sampai 23hb aku 'on break'-ke mana biarlah rahsia...masa meeting tu aku harus maklumkan dlm 2 mukasurat dlm bahasa inggeris yg amat mudah apa yg aku akan buat dlm masa 2 tahun 2 bulan ni...apa yg dia nak hanya-tajuk sebenar,objektif,hipotesis dan metodologi, ya allah selama 10 bulan ni aku dok mencari-cari cahaya yg kdg2 nampak, kdg2 kelam, kdg2 tenggelam....selama ni aku dok fokus kpd KM,KS,HC dan HRM...tapi rasanya selepas ini aku akan beralih fokus kpd KM,KS,W2 dan SN..nmpknyer paper2 jurnal HC yg aku pernah explore ogos lepas tk semuanya dpt diaplikasikan malah aku buang je slps ni..(beratus2 paper dah save tapi tk semua yg aku dah cetak..syok save je ogos lepas...)...td pagi aku ada join KM research group(baru set up awal bulan lps..atas usaha clem...) punyer 2nd meeting..ha tu pun ada keje tambahan utk aku...tapi fikir positif la bab tu-sbb ada bagi impak yg baik utk aku harapnya... wpun aku dok dgr clem cerita kat prof charles egbu progres die mcm laju semcm je makcik tu....mmg rasa ketidakpedulian tu harus ada...tapi rasa kenapa dia boleh aku tk boleh???? masih wujud dlm kotak fikiran aku..dia pun start sama aku-jan 2008 even dia kata dia sebenar2nya start study mac 2008 sbb urusan resign dr tpt keje lama dia dsbgnya...tapi dier dah present kat SPARC dan akan present lagi 2 paper di 2 seminar yg berbeza..aku??habuk pun tarak...yg byk sumbangan aku kat blogs2 kesygngan/dan lain2 web 2.o tools(facebook,friendster dan juga fotopages) nie...aku takut...dgn student pun aku takut camna nie....(sbb responden aku kelak adalah student)...ya allah kuatkanlah semangatku aku mcm nak give up pulak lately ni....huk huk..mak i miss u so much...

3 comments:

Akmar Emran said...

Intan, keep moving...we need to be strong no matter what. Remember that this is only the beginning, we need to accumulate our strength till the end..May Allah show us the way.

Ir. Dr. Kamarul Anuar Mohamad Kamar said...

Hi.. rasanya kita jumpa di kelas pagi tadi. Saya baru jer buat kes study mcm yg saya post dalam blog..(unstructured and involve focus group) saya tak la reti sgt pilot study ni..tp kalau diperlukan saya boleh share sikit pengalaman interview tempoh hari... saya pun ada sikit pengalaman pasal KM masa buat thesis MSc dulu.. just email at kamarul2411@gmail.com or drop msg dalam blog saya.. tgk macam mana kita boleh sharing2 knowledge.

Unknown said...

kak nurul n k.a.m.k-than you so much for support me..i'm appreciate your support