Motivation Quotation......

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.............................................

Monday, March 26, 2012

Sibuk sangatkan anda??????????????

Secara jujurnya memang saya akui masa sangat berharga buat masa sekarang. Pengurusan masa yang salah dan tidak efektif menyebabkan saya rasa, masa tidak pernah cukup setiap hari.Hari demi hari dirasakan begitu pantas.Adalah tidak wajar untuk dinukilkan secara terperinci apa yang disibukkan saban hari.Cukuplah saya mengatakan bahawa saya masih perlu memperbaiki diri dalm hal pengurusan masa, diri dalam kerjaya dan juga untuk keluarga.Masih terlalu banyak jurang dan lompang-lompang yang perlu diisi.


Walaubagaimanapun dalam masa yang sama, saya tumpang gembira dengan kejayaan demi kejayaan rakan2 seperjuangan yang sudahpun bergelar Dr(Phd) sejak akhir2 ini......Sejak hujung tahun 2011 lagi sehingga sekarang, berita gembira itu sering datang menjelma, kebanyakannya berjaya dengan cemerlang.Saya sendiri lulus Phd ini hanya setakat biasa2 sahaja,namun saya tetap gembira dengan pencapaian saya.Namun, teman hidup saya masih belum sampai gilirannya. Saya sentiasa mendoakan kejayaan beliau akan tiba jua, cepat atau lambat, biar Allah yang menentukan segala2nya...


Saya mendoakan yang terbaik untuk perjalanan karier saya yang masih jauh lagi. Phd sebenarnya bukan segalanya namun ia boleh dikatakan titik permulaan untuk peningkatan kredibiliti sesesorang pensyarah atau profesional dalam bidang tugas masing-masing. Phd bukan juga boleh dijadikan alasan untuk kita mendabik dada dan mengatakan bahawa kita tahu segala-galanya di dunia ini. Ilmu yang kita ada untuk mencapai kelulusan tersebut boleh diibaratkan  umpama setitis air di lautan sahaja.Moga yang terbaik dan yang terindah menjadi milik saya,teman hidup, rakan2 seperjuangan dan sesiapa sahaja yang membaca coretan ini.Insyaallah......

No comments: