Motivation Quotation......

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.............................................

Wednesday, October 26, 2011

'Content Analysis' lagu Aku redha.....[SIRI 1]


Kau katakan mencintaiku cinta buta
Kau katakan merinduiku rindu gila
Kau katakan kasih sayang tak berharga
Mengapa baru kini kau luahkan


Kekasih@Si lelaki@Si suami ini sentiasa menyatakan perasaan cinta,rindu yang teramat dalam dan kasih sayangnya terhadap pasangannya namun, adakalanya diuji dengan ujian, si lelaki ini mula goyah dari segi pendiriannya dan mula menyatakan perasaan ketidakpuasan hatinya terhadap pasangannya.....


Aku redha untukmu yang aku cinta
Demi kebahagiaan kita
Mungkin kan kekhilafanku
Aku redha cinta ini terbiasa
Ujian telah huru-hara
Mencari kelemahanku...

Walaubagaimanapun, pasangan kekasih@si isteri sentiasa REDHA dengan segala yang berlaku dan mengakui adakalanya kesilapan atau kelemahan yang menyebabkan situasai tegang berlaku berpunca dari dirinya....


Aku redha andai kau jauhkan diri
Membawa hati dan mimpi
Membiasa hidup sendiri
Aku redha walaupun dada berburai
Jiwa tak bisa menghurai
Betapa cinta padamu...

Si perempuan@Si isteri tetap REDHA walaupun si lelaki cuba pergi jauh2 dari dirinya/membawa diri/mengalihkan perhatian kepada pihak lain,atau cuba tidak menghiraukan dirinya WALAUPUN hati si isteri itu remuk dan terluka demi kasih sayangnya terhadap si lelaki/si suaminya itu....

Oh...kasih jangan kau persiakan waktu
Maafkan aku tak berjaya
Mencipta bahagia ku janjikan...

malah si kekasih/si isteri dengan penuh rendah dirinya memohon maaf atas segala kesilapan dan kesalahan yang dilakukan termasuklah jika dia tidak mampu membuatkan pasangannya bahagia......

wallahualam.......

No comments: