Motivation Quotation......

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.............................................

Friday, January 07, 2011

Apa yang best di sini....???

Mohon maaf terasa nk tulis dlm bahasa ibunda pulak.....

entry sblm ini ada ku coretkan di mana kdg2 terdetik di hati keseronokan di sini
(ye lah takkan 100% tak seronok pulak kan....)
'(even sometimes I have some feelings wanna stay here more long existing in my heart....why??????????I have my own reason-maybe other entry I'll try share even some people will argue with me...hahahahaha).....

apa yg seronoknya belajar di sini......nak 'highlight' sikit berdasarkan pengalaman yang sekelumit cuma ini......
-kampus universiti yang sangat tenang walaupun saiznya kecil sahaja....berbanding di kampus tampat aku mencari rezeki nun di Malaysia..dan alhamdulillah...aku sememangnya pergi kampus dengan teman hidup..yang juga belajar di kampus yang sama...
-kehidupan aku yang tiada 'punch in and punch out'(balik nanti, ini yang perlu aku sesuaikan semula..adoi...)...untuk ke kampus tiada siapa yang mengatur perancangan seharian aku waima penyelia sekalipun- betul-betul terletak atas bahu kita sepenuhnya, janji 'date line' siap
-harusnya pengalaman mengharungi 4 musim sangat bernilai walaupun banyak halangan dan kesusahan yang harus diharungi apabila musim sejuk......namun jauh di sudut hati aku tetap bersyukur berpeluang melihat salji bak kapas memutih yang turun dari langit...masyaallah....pengalaman yang tidak ada nilainya.....
-tentang buku..aku sangat jarang membeli buku sebab kemudahan meminjam di perpustakaan sangat bagus(tempoh meminjam yang agak lama dan boleh ulang meminjam sebanyak yang kita mahu selagi buku tersebut tidak 'ditempah')....waima aku ada jugak membuat pembelian melalui amazon.co.uk yang sangat mudah dan ringkas...hanya secara 'online' sahja...dan wang yang aku peruntukkan selalunya tak pernah melebihi £50 pun....jimat dan kondusif.....pencarian jurnal melalui e-library pun mudah...cuma jika aku tidak dapat mengakses, terpaksa juga memohon bantuan dari sahabat(Adyda) la tempat aku mohon bantuan.....)(selalunya melalui sahabat aku di Universiti Manchester(universiti yang lebih besar daripada universiti ku sendiri...dan lebih bagus 'ranking'nya...)

antara gambar2 terkini yang sempat diabadikan sewaktu ke perpustakaan pulangkan buku 22hb Dis lepas.....
Bangunan tempat aku menghadiri kelas 'kaedah penyelidikan' bawah pengajaran Dr Polly dan Dr Cathy penghujung tahun 2009...kelas MSc sebenarnya, masuk atas permintaan penyelia....
Peel Park Campus 'as main campus' yang 'comel' ajer..mengelilingi kampus dalam masa setengah sejam pun boleh!
Senarai nama bangunan yang ada di Peel Park Campus...........
Perpustakaan kegemaranku yang juga 'main library' untuk universiti ini...(ada lagi pilihan2 lain tapi di kampus lain:Adeplhi Campus dan Frederick Road Campus>>>)

di sebalik pokok............bangunan sekolah ku.....Salford Business School @Maxwell Building

No comments: