Motivation Quotation......

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.............................................

Friday, April 23, 2010

Segalanya mungkin

Sometimes I need different!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aku rasa tak semuanya kisah hidup aku dapat ceritakan di sini...lebih2 lagi jika ianya melibatkan maruah keluarga dan juga kelemahan diri sendiri(terlalu banyak rasanya kelemahan diri yang ada dalam diri ini...)...Walaubagaimanapun untuk panduan dan pedoman, aku cuba juga untuk berkongsi sesuatu dengan cara yang sebaik mungkin....

namun hari ini bukan hari terbaik untuk aku titipkan apa yang aku cuba kongsikan..cukuplah untuk aku menyatakan BAHAWA....tiba-tiba aku rasa 'penat' sangat dengan perjuangan ini-terasa mahu pulang seketika ke tanahair tercinta melawat nenek yang sudah lama terlantar sakit, paksu aku yang sakit kuat dan macam2 lagi yang aku angankan....ada yang meramalkan aku akan habis dalam tempoh yang ditetapkan dan sememangnya aku juga berusaha ke arah itu........ namun aku tidak pernah memberi harapan yang terlalu tinggi kerana aku tahu segalanya berkemungkinan....aku ada perancangan aku yang tersendiri dan jika yang terjadi memihak kepada perancangan A, aku tetap bersyukur...dan jika yang terjadi memihak kepada perancangan B mahupun perancangan C, aku tetap bersyukur dan yang penting sekali aku perlu meredhai dengan apa yang telah disuratkan oleh yang Maha Esa...cuma kadang2 keredhaan itu sangat sukar untuk diperolehi sebab aku tahu aku adalah manusia yang sukar tunduk mengalah pada keadaan......seperti diawal bait2 lagu ini.....

No comments: