Motivation Quotation......

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.............................................

Friday, April 30, 2010

Satu demi satu.....

Orang2 Malaysia di kariah aku(CHeetham Hill) kini semakin berkurangan....dalam tahun ni saja lebih daripada 10 famili akan pulang.Terasa hiba jugak....hari ni pun ada akak senior aku,kak ima dan keluarga yg akan 'back for good' memandangkan suaminya sudah bergelar DR....sedihle....sbb akak ni mmg pakar kek...dah tak boleh tempah kek sedap dah kat dia......kenangan terakhir dengan k.ima masa 'shopping di NEXT Mac lalu..hehehe....semalam di rumah dia ...terlupa bergambar.....

*k.ima-dua dari kiri....yg kelima-k.ita dari kiri pun dah pulang awal bulan April.......

Aku juga yang masih di sini...sentiasa memohon dipermudahkan moga2 aku akan pulang juga suatu hari nanti seperti mereka-palaing awal pun tahun depan, jangan mimpi le dalam tahun ni yer...perjalanan aku masih jauh.......halangan pun masih banyak lagi.....

.....sepertimana juga salah satu lagu dlm track di sebelah ni- Home by Westlife....
(cari sendiri ye...)

No comments: