Motivation Quotation......

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.............................................

Wednesday, January 09, 2013

anda adalah apa yang anda fikirkan....

Biasanya kita sukar nak mengaku kita hebat di depan orang lain kecuali pada diri kita sendiri.....namun kita risau kemungkinan apabila kita bercakap kepada diri sendiri akan hadir sifat riyak mahupun ujub dan sebagainya.Namun untuk menaikkan semangat dan motivasi yang boleh membantu kita meneruskan kehidupan ...seharusnya kita perlulah sentiasa berfikiran positif namun tidak keterlaluan untuk meletakkan diri kita terlalu ke dasar lautan mahupun tinggi melangit....bagi penulis...sejujurnya memadai setakat di ufuk timur mahupun permukaan lautan .Selalulah melihat ke lautan yang mana seluas2 lautan  bolehlah di samakan seluas2nya ilmu pengetahuan yang ada di muka bumi Allah ini.Maka ilmu yang kita miliki ini hanyalah setitis dari air lautan dan kita seharusnya  perlu sentiasa mencari ilmu baru dan tidak harus mendabik dada mengatakan aku tahu aku tahu ini..semuanya aku tahu.....bertawaduklah dan sentiasa  meletakkan pergantungan diri kita kepada yang Maha Esa...bukannya kepada manusia semata-mata....

No comments: