Motivation Quotation......

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.............................................

Monday, November 08, 2010

Bekerja dari rumah...........

Selalunya aku buat kerja sekolah di sekolah a.k.a universiti tapi kalau keadaan tak mengizinkan atau anak2 cuti sekolah aku akan buat kerja sekolah dari rumah a.k.a work from home.....

Memandangkan kaki kiriku 'leg cramps'(tarik mengkarung) sekali lagi semlm dan kalau ke sekolah memang aku perlukan tenaga kaki yang agak banyak....jadi aku hanya buat kerja sekolah dari rumah....di tambah lagi dengan 'heartburn' yang kembali menyerang......di rumah..semuanya dekat ..tandas, dapur, peti ais dan juga katil(godaan) tapi insyaallah dengan nekad dan niat yang ikhlas, perancangan ku untuk siapkan kerja sekolah akan berjalan sebaik mungkin sebagaimana di sekolah....amin.........

pst: ada hati nak berkongsi pengalaman seronok ke tak seronok belajar di tempat orang....tunggu entri akan datang...

No comments: