Motivation Quotation......

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.............................................

Friday, June 11, 2010

Biarpun lemah....ku teruskan jua.....

Semlm dan hari ni, ada SPARC kat universiti...sebenarnya diri terasa amat lemah dan tidak ada semangat untuk bentang kertas kerja hari ini, namun demi anak2 dan perjuangan yang belum berakhir ini...aku teruskan jua...biarpun seminar ini di'hina', di'lekeh', dipandang rendah dan sebagainya...aku tetap aku.....aku tahu apa yang aku lakukan dan aku tidak perlu bersandar pada kata2 orang asalkan apa yang aku lakukan ini di atas landasan yang betul....insyaallah

4 comments:

Aryati Bakri said...

Selamat teruskan perjuangan. Dari buku Rowena " Pursuit of the doctorate in most field of study is a highly individualistic process". Yakin dengan diri sendiri dan ianya perjuangan dengan diri sendiri. Tiada kaitan dengan orang lain. Semoga Allah mempermudahkan segala urusan.

Unknown said...

k.yati- setingi2 terima kasih di atas semangat yang diberikan...ya saya akui kata2 akak2 itu...alhamdulillah selamat membentangkan hasil penyelidikan dan mendapat pujian dariapada audien dan pengerusi sesi sudah cukup membahagiakan saya untuk hari ini...

Aryati Bakri said...

TAHNIAH...SEMOGA BERJAYA

Unknown said...

k.yati- just pieces of the milestone...you're welcome...bless for your success too soon.....